Juldagen

God jul då alla läsare!

Hade en supermysig julafton. Min och älsklings första riktiga jul tillsammans, han var ju utomlands förra året. Vi hade lite julklappsbyte på morgonen. Jag fick en köksklocka som jag önksat mig, hur fin som helst! En onepiece och ett par fårskinnstofflor. Nöjd tjej! Simon fick en morgonrock som han önskat sig, kalsonger och Jack Daniels whisky fudge av mig.
Efter presentbytet åkte vi hem till mor och far för lite julfrukost. Risgrynsgröt och skinkmacka. Skinkan var från Diléns, verkligen hur god som helst. Farfar hade beställd skinka tidigt i år eftersom det var sådan åtgång förra året. Sedan kom Simons föräldrar och hämtade upp oss, så begav vi oss till Hälsingland till han mormor och morfar.
Vi åt julbord och kikade på Kalle Anka, sedan var det dags för julklapssbyte. Alla hade köpt något för 150 kr. Vi lade alla klappar under granen och sedan skrev vi nummerlappar som vi delade ut till alla. Den som fick nummer ett fick börja med att välja vilket paket den ville. Den öppnade paketet och sedan var det dags för nästas tur. Den kunde då välja att ta ett nytt paket eller ta den andres present. Och så fortsatte det. Jag var näst sist så jag hade mpngas paket att välja mellan, haha. Så jag snodde Bernts julklapp (morfarn), han hade nämligen fått en prenumenation på valfri tidning. Så jag tänker börja prenumenera på en hälsotidning som jag tyck r är superbra! Dock kändes det lite hemskt att ta någon annans klapp, haha. Men är man med i leken så får man leken tåla! Andra paket som låg under granen var tex trisslotter (som det blev väldigt uppståndelse över, haha, kunde ju varit storvinst), ugnsform, kryddor mm. Väldigt lyckat, kul att det blev en lek av det!
Senare på kvällen åkte vi hem till Simons föräldrar och spelade postkodmiljonären-spelet med dem, Malin och Micke. Sedan blev det hem och stupa i sängen. Det är jobbigt att fira ju, haha.
Nu sitter jag i soffan med ett glas ekologisk vitt vin, snart kommer de lite vänner hit för lite partaj och sedan blir det utgång. Tagg!!
Ha en fortsatt God jul allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0