Stupade nästan i strid



Tycker att mitt bandage ser mycket farligt ut. Dock så har jag idag bara tagit bort ett relativt stort födelsemärke på min arm (Och blivit sydd!). Rutin ärende tyckte läkaren och sjuksköterskan, stor uppoffring och mod från min sida, tyckte jag. Skämt åsido!

Nu börjar jag äntligen att känna julkänslan! Igår så var jag tillsammans med massa tjejer hemma hos Denise för julmys och julklappsbyte. Vi drack glögg och åt lussebullar, julmusiken pumpades i bakgrunden och vi spelade julklappsspelet. Det innebär att alla hade köpt något för runt 50-60kronor och slagit in. Så spelar man i en halvtimme, man använder först en tärning, och sedan två. Det börjar med att alla slår en tärning och när man får en sexa så får man välja ett paket i högen. När alla har fått tagit ett paket och har ett varsitt så börjar spelet på riktigt. Först får alla öppna sitt paket för att se vad det är för julklapp, sedan sätter man klockan på en halvtimme, eller tjugo minuter och sedan får alla slå med två tärningar. När man får en sexa eller etta måste man byta sin present mot någon annans! Man går laget runt och när tiden tar slut så får man den present som man har just då. Kanske finns andra regler, men dessa körde vi med och det funkade galant. Jätte roligt och socialt, perfekt grej att göra med sina vänner i juletid. Jag köpte ett läppglans från The Body Shop och fick ett presentkort på 60 kr på Make Up Store. Folk hade köpt allt från ljus och choklad, till manikyrset, smycken, té och en spargris. Minnesvärd kväll! Rekommenderar verkligen detta, kanske också något man kan göra om man är väldigt många som firar jul, istället för att köpa till exakt alla så kanske detta kan vara ett kul alternativ.

Var också extra kul att få träffa just Malin och Denise, som nu äntligen är hemma efter 3 veckor i Miami! Skönt att ha dem hemma igen lagom till jul. Dessutom är jag i princip klar med mina julklappsinköp. Nöjd!

Ha en fin onsdag!

/Linnéa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0