Tredje advent



Redan tredje advent, det går galet fort och snart är det både jul och nyår. Jag har jobbat under hela helgen, så den har inte varit världens skojigaste. Undrar om man har blivit gammal om man blir trött 20:00 på en lördag och tycker att höjdpunkterna på helgen var Så mycket bättre och Starke man.. Eller så kanske det säger något om min helg.. Men det är i varje fall skönt att ha jobbat lite. Imorgon kickar en intensiv vecka igång innan det blir lite lugnare och det är dags för julhelgen. Det är flertalet föreläsningar i Uppsala då sista delen på Statskunskap A inleds, Internationell politik. Ett område som jag längtat efter sedan i höstas, så det ska bli intressant! Sedan är det årets sista nämndsmöte, SSU Gävle har julfest, jag ska jobba, till Ikea för en träff om ett klimatsmart julbord, ha seminarium och så blir det lite träning har jag hoppats - fint med lite träningsverk inför julhelgen.

Känner förövrigt ingen stor julstämning ännu. Det har ju börjat komma lite snö och Gävle centrum är så himla fint med alla ljus överallt! Men samtidigt så har bocken redan brunnit (arghh) och jag oroar mig mer för världen (kalla mig en grubblare) än att fundera på julklappar och Kalle Anka. Men samtidigt så brukar den alltid komma krypande när man minst anar det. Snart är det ju också Lucia. I år ska jag försöka sträva efter en så klimatsmart jul som möjligt. Vi har köpt ekologiskt julskinka, och så ska alla presenter ha ett miljö eller människo-tänk. Vi kommer att fortsätta med julklappstipsen ända fram till jul!

Just nu sitter jag med en choklad-ansiktsmask från Lush. Lush är ett hudvårdsmärke jag verkligen rekommenderar, både för att de har grymma produkter för både män och kvinnor, men också för att de tänker mer på miljön än de flesta andra märken. Främst så driver de frågan mot djurförsök, vilket jag också tycker är en viktig fråga. En bättre miljö för både människor och djur hänger ihop! De har en webbshop (Och butiker lite överallt) där du kan handla massa härliga saker till jul. Något jag tycker är roligt och egentligen självklart, det är att man kan se på sin förpackning VEM som har gjort just det du köpt, det är till och med en "tecknad" bild och så ett namn och ett datum. Du vet verkligen mer om det som du använder, vilket ju är bra på alla sätt. Det är orimligt idag då vi är så långt ifrån det vi äter och använder, att vi knappt vet vad som det innehåller eller när det gjorts.

/Linnéa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0