6 månader

Igår firade jag och Simon att vi varit tillsammans i ett halvår. Han bjöd mig på middag, vilken snäll pojkvän jag har! Vi gick till Texas longhorn. Jag hade aldrig varit där förut. Till förrätt beställde vi in nachos med tre olika dipper. Till huvudrätt åt jag kycklingfilé på baguettbröd med en massa ost, sallad och pommes frites. Jag drack en loka till. Efterrätt orkade vi inte äta. Maten var fantastiskt god! Dock inte bra för miljön!

Jag fick faktiskt lite dåligt samvete när jag proppade i mig all denna omiljövänliga mat, speciellt när min egen pojkvän till och med var duktigare ur miljösynpunkt än vad jag var! Han beställde in en öl till maten, och kors i taket var den ekologisk och krav-märkt utan att vi ens hade frågat om det. Blev väldigt glatt överraskat! Det går framåt inom resturangbranschen.

Efter middagen gick vi till hemmakväll och hyrde film och köpte en påse lösgodis. Det var första gången jag åt godis på sex veckor. Måste erkänna att det var gott. Men det var inte lika gott som jag tyckte att det förr. Nu när jag avvänjt mig att äta så mycket socker så tycker jag inte att det är lika gott att äta sötsaker längre. Vilket är väldigt bra för både min hälsa och för miljön.

Hade en underbar kväll med min älskade Simon trots allt mitt "syndade".













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0