Dagstripp

Var uppe med tuppen idag. Jag, Simon, Jocke och Patricia åkte till Eskilstuna för att titta på folkrace. Klockan sju satte vi oss i bilen och begav oss iväg. Det var första gången jag var på folkrace. Det var faktiskt rätt kul att titta på. Dock var det väldigt kallt. Mina tår blev till isklumpar.
Har inte varit en särskilt bra dag ur miljösynpunkt. Först en lång bilresa ända till Eskilstuna. Sedan fanns det inte något miljövänligt alternativ matväg så långt ögat kunde nå. Jag tycker det är väldigt dåligt. Det fanns bara ett matställe på folkracebanan, och de flesta som är där köper något, ett perfekt tillfälle att sälja ekologiskt och miljömärkt eftersom det inte finns något annat alternativ. På hemvägen stannade vi till på Mc Donald's, inte så klimatsmart det heller...
Det är svårt ibland när man är ute och reser att leva klimatsmart. Speciellt när det inte finns några bra alternativ som tex i cafeterian på folkracebanan.


Hade en supertrevlig dag!

/ Charlotte

Kommentarer
Postat av: malin

men ni åkte iallafall full bil, och det är ju bättre än att åka ensam!

2010-12-17 @ 19:10:16
URL: http://malinolsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0