En riktig julklapp



Hur ofta har man inte köpt något rätt tråkigt och opersonligt till någon eftersom det varit svårt att veta vad man ska ge i present eller för att personen i fråga har "allt"?

I Unicefs gåvorshop kan man köpa allt från skolböcker till vattenrenare och vaccin och det går direkt till människor som behöver det och som får förbättrade liv. Denna julklapp måste vara något av det finaste som man kan få eftersom människors liv direkt kommer att bli bättre genom denna julklapp. Jag blir nästan rörd när jag tänker på hur bra denna julklapp faktiskt är, eftersom den innefattar det som jag tycker att julen handlar om, gemenskap. Gemenskapen som det betyder att faktiskt bry sig om andra människor som aldrig fått samma möjligheter som vi.

Dessutom är den bättre för miljön än att köpa ännu ett par strumpor till morfar. Ja det bästa för miljön är att satsa på mer personliga julklappar som upplevelser eller att behövande får livsnödvändiga saker av olika slag. Även Naturskyddsföreningen har, som vi skrivit innan en liknande möjlighet som denna. Men istället att man bidrar till att regnskogen bevaras, utrotningshotade djur får leva och att nya träd planteras!

Jag kommer garanterat ge bort julklappar som dessa nu i jul!

/Linnéa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0