Fjärde advent

Inatt åkte min kära Simon och hans famlij utomlands, till Canarieöarna. Vid tre inatt fick jag ta avsked av min älskling, usch saknar honom redan!

Idag har det varit en riktig "hemmadag". När jag kom hem på förmiddagen började jag med att städa igenom mitt rum, behövdes verkligen! Hittade en ansiktsmask bland allt bråte, så passade smörja in mig med den.

Sedan blev det lite julbak, lussebullar. Mums! Använde så mycket ekologiska varor jag kunde. Självklart blir det lite svårare med saffran med tanke på att det transporteras väldigt långt osv. Men annars var de flesta ingredienserna ekologiska.

Pappa berättade att farfar läser min blogg och hade blivit inspirerad, så i år ville han köpa en ekologisk skinka från Dilens i Valbo. Dock var alla skinkor redan slut. De hade haft ett lager på 400 kg som gått åt som smör i solsken! Istället fick det bli en eko-skinka från Ica Maxi, funkar det med! Det är kul att allt fler satsar på att köpa eko-skinkor!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0