Hiss&diss



Jag dissar...

- Svinnet i matsalen, trodde inte att siffrorna skulle vara så stora. I Gävle kommun slänger vi 53 ton mat/läsår!

- Att ålen fortfarande serveras på många julbord trots att den är en av de mest hotade arterna i den svenska fiskfaunan. 

- Tar upp det ännu en gång, det måste vara enklare för oss konsumenter att handla klimatsmart!



Jag hissar...

- Att livet med Life as eco flyter på trots att själva projekt-veckorna är över. Det klimatsmarta livet har blivit en del av min vardag.

- Att Gävle kommun ska sätta upp vindkraftverk på Läkerol arenas tak. Smart idé!

- Att jag efter dessa sex veckor utan en massa socker och tillsatser har tappat suget för sötsaker. Bra för både min hälsa och miljön.

- Marias trendhörna på myrornas. Har inte varit där än men ska snarast göra ett besök.

- Att julen är här! Jag älskar doften, julpyntet, julbak, ja allt som hör julen till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0