Inspelning

God kväll bloggen!

Idag har det varit en händelserik dag! Jag har varit i stockholm och varit statist i en musikvideo. Det ver Roxettes nya video. Inspelningen ägde rum i Greta Garbos(!) gamla villa. Den låg mitt ute i ingenstans i skogen vid en sjö, hur fint som helst!

När vi kom dit fick vi vänta ett bra tag medan de fixade med kamera och ljus. Vi fick vänta i ett litet hus på sidan av, där det var hur kallt som helst! När vi tröttnat på att stå och trängas på den lilla badrumsmattan värmde vi upp bastun som fanns där och satt oss där inne.

Efter någon timme när vi var stylade och klara var det dags för filmning. Först gjorde vi några dansscener. Men sedan kom vi till det roliga, kuddkrigsscenen. Vi slog med kuddar med hål i så det yrde dun i hela rummet. Jag fick dun i munnen, näsan, ögonen, i fickorna, ja verkligen överallt. Det var hur kul som helst!

När vi filmat klart tog vi oss in till stan och jag tog sgs bussen hem. Har haft en helt crazy dag! Har träffat nya härliga vänner och fått ännu mer roliga erfarenheter av filmvärlden!

Det enda jag kan klaga på var maten. Vi fick leva på mackor, frukt, kakor och kaffe. Självklart var inget miljömärkt eller närproducerat. Men äta bör man annars dör man, så det var bara att ta för sig. Tacka vet jag när jag kom hem och pappa hade gjort chili con carne med älgkött från en älg från Hälsingland. Mums!

Nu är jag helt slut! Ska krypa ner under täcket och kika på någon bra film.



















/ Charlotte

Kommentarer
Postat av: Kerstin Sjöberg

Hallå! Vad mycket fina bilder, ja borde haft med mig digitalkameran. Däremot var det en av tjejerna i vår 6-mannagrupp(då ja ju kom så mkt senare) som tog nåt foto av mig o ja gav henne min mejladr men har inte hört nåt.

Lite klumpigt att inte se till att man får lite foton att sätta upp på statist...

Ja att det sen inte blev mat utan bara till the crew, som ja fick höra av Garderud det låter ju inte klokt. Och ja va väldigt hungrig när ja äntligen kom hem t Skarpnäck....

Hälsn Kerstin(finns på facebook)

2011-01-23 @ 12:46:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0