Lite julklappstips!

Hade en kort skoldag igår, gick bara till lunch. Det märks att vi börjar närma oss jullov, lektionerna är mest avslutningar i olika ämnen och lärarna bjuder på fika och godis. Efter skolan och en god ekologisk korvstroganoff hemma hos Simon gick han och jag ner på stan och kikade på julklappar.

Den här julen förösker jag satsa på att köpa så klimatsmarta och hållbara julklappar som möjligt. Jag har (jag ska inte säga till vem) köpt exempelvis närproducerade och ekologiska varor, som tex marmelad. Det är ett tips eftersom personen som får julklappen kanske får upp smaken för varan och fortsätter att köpa eko-produkten istället för något halvfabrikat.

Senare på kvällen var jag på 20-årsfest, en kompis till Simon fyllde år. Sedan blev det utgång. En riktigt rolig kväll! Bjuder på lite bilder från kvällen.











Det går att vara miljömedveten även vid festligare tillställningar!

/ Charlotte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0