Mellandagsrean


Var ner på stan en sväng idag. Skulle köpa de sista till Simons julklapp. Han har varit utomlands över jul, så vi får fira i efterhand. Jag hade bestämt mig när jag gick ner att jag endast skulle köpa hans julklapp, inget mer. Men när jag kom ner till stan lockade mellandagsrean mig något fruktansvärt! Plockade ihop en hel hop med kläder inne på Bik bok men när jag stod där med kläderna på tänkte jag: behöver jag verkligen det här? svar: nej.

Sedan vi hade köpstopp under våra klimatveckor har jag börjat att tänka efter varje gång jag köper något. Vilket är väldigt bra för både plånboken och miljön. Linnéas inlägg hon gjorde igår ekade även i mitt huvud. Slet mig från kläderna och köpte snabbt hans julklapp. Nu i efterhand känner jag mig jättestolt över mig själv som kunde motså rean!

Ska snart hem till Simon, har inte träffat min älskling på en hel vecka, läängtar!

/ Charlotte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0