Pepparkakeland!

Mötet med Bodil var väldigt trevligt, vi gick till Epi och fikade. Linnéa kommer att blogga om det senare ikväll. Det var skönt att komma ut och få lite luft, även om jag egentligen kanske skulle ha stannat inomhus.


Såg att mamma hade köpt pepparkaksdeg och glasyr så gjorde ett ryck och bakade. Jag pumpade julmusik på på hög volym och satte igång med bakningen. Fick sådan julkänsla! Har inte upplevt någon riktig julkänsla än, har haft så fullt upp så har inte riktigt hunnit "suga in" känslan.

Tittade på innehållsförteckningen på både degen och glasyren. Till min förvåning innehöll det inte så mycket konstiga ingredienser. Men sedan är ju frågan var och hur råvarorna har odlats. Nej, nästa gång ska jag nog ge mig på att baka egna pepparkakor. Det kan väl inte vara så svårt?!





 / Charlotte


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0