3 frågor till Josephine


Josephine, 18 år. Pluggar florist tredje året på Polhemsskolan i Gävle

Vad är miljö och hållbar utveckling för dig?


- Det jag tänker på först är att man inte ska slänga skräp överallt utan att det är viktigt att sopsortera. Väldigt ofta så tänker jag på alla utsläpp från bilåkandet, så för mig handlar miljö även om att man ska motionera och gå/cykla mer istället för bilen. Det är verkligen hemskt med alla koldioxid utsläpp.

Vad gör du för miljön?

- Sopsorterar, försöker vara sparsam när jag duschar, åker en hel del buss och äter mycket vegetarisk mat.

Vad tror du att samhället behöver göra?

- Ekologiska varor borde vara billigare än idag! Även mer information om tillsatser och om hur djur har det, folk vet ingenting om hur varan de köpt har framställts. Mer fokus på lokala producenter också, så att man kan gynna dem.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0