Charlotte hissar & dissar



Jag hissar:

-
Mattanterna som jobbar i matsalen på skolan. De är så snälla som hjälper oss när vi har frågor om maten.

- Biogasbussarna i Gävle. Det är väldigt bekvämt att åka buss i Gävle, de går ofta, bussarna är fräscha och det bästa av allt, de går på biogas!

- Grundkursen för de hållbara familjerna. En väldigt bra och intressant kurs. Fick mycket inspiration och en liten spark i baken att verkligen fortsätta med mitt klimatsmarta liv!

- Att snön har kommit! Det ger mig en gnutta hopp om att växthuseffekten kanske inte är så hemsk som forskare har förutspått.



Jag dissar:

- Skräckbilderna på de stackars vanvårdade grisarna som har spritts i media i veckan. Kolla videon på inlägget "Måste ses". Det skär i mitt hjärta när jag ser bilderna, det ska inte få gå till på det här viset!

- Att nästan allt smink inehåller en "massa skit" som är skadligt för miljön. Det krävs en föränding på den fronten!

- Att många säljare inte vet vad deras produkter innehåller, inga namn eller företag nämnda. Jag tycker det är pinsamt när man frågar i en affär vad varan innehåller och personalen blir nervös och hänsvisar att man ska ringa någon som vet eller kolla på hemsidan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0