Dripp dropp

Kom precis hem från skolan. Vi hade nationella svenska idag, skrivuppsatsen. Temat för årets test är språk. Jag skrev en artikel om kroppsspråk. Är helt slut i huvudet nu! Hoppas att den blev bra!

När jag kom hem möttes jag av den förskräckelsen att vattnet var avstängt. Det är avstängt i hela kvarterer eftersom de håller på och bygger om. Plötsligt blev allt mycket mer komplicerat! Att ta ett glas vatten eller en dusch är helt omöjligt. Och att laga mat blev en annan grej det med!

Då slog tanken mig att det är det här vi kommer att mötas av i framtiden. Med alla miljöproblem idag så kommer en av de största konsekvenserna bli brist på rent vatten. Tänk att leva som de gör i U-länderna, att kanske behöva gå långa sträckor för att få vatten. Att vattnet är ohygiensikt och sjukdomar sprids, usch jag vill inte ens tänka på de...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0