En månad


Idag har vi levt klimatsmart i en månad. Det känns helt otroligt, tiden går så fort! På ett sätt har tiden svischat iväg, men det känns även som att vi har levt klimatsmart mycket längre än fyra veckor.


Jag vet inte vad Linnéa anser men jag tycker att det har gått jättebra hittils! Allt har mer eller mindre blivit till en rutin nu. Jag tar alltid bussen istället för bilen. Jag äter så klimatsmart jag bara kan. Igår slog tanken mig att jag bara har ätit kött två gånger den här månaden, den ena gången var det ekologisk bacon till frukost och den andra när jag blev bjuden på en eko-middag av Simons föräldrar. Det är enklare att äta vegetariskt eftersom köttet annars måste vara miljömärkt. Men det är inga problem att leva utan att äta kött, men ibland kan jag bli väldigt frestad att ta en smakbit måste jag erkänna.

Idag är det ny vecka vilket innebär att vi kommer att starta upp ett nytt tema. Det handlar om transport och el. Det ska bli ganska spännande faktiskt. Om ni vill att vi ska skriva om något speciellt är det bara säga till!

Ha en bra dag alla läsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0