Ett riktigt I-landsproblem!


Det är säkert några av er som har lagt märket till att jag har platt hår på bilderna trots att jag inte får platta håret längre. Det beror på att jag tog beslutet att rakparmanenta mitt hår. Jag har funderat på det länge och nu tog jag tag i det. Jag vet att produkterna man änvänder i vätskorna innehåller mycket farliga kemikalier som är dåliga för miljön. Men jag ser det såhär, nu behöver jag varken använda plattång, värmeskydd, krämer som gör det rakare osv. Så i längden vinner jag nog på det ändå!

Egentligen har jag lockigt hår. Jag kan hålla med om att mina lockar är fina, men bara samma dag som jag tvättat det. Dagen efter när jag borstar håret blir lockarna "svävande" och utdragna. Ett riktigt I-landsporblem jag vet (!). Men eftersom projektet ska visa hur det är att leva som klimatsmart tonårstjej i dagens samhälle känner jag att jag kan öppna mig med mina "skönhetsproblem".

Jag gjorde parmanenten hos min bästa kompis Karolina Spånberg, hon går nämligen frisörprogrammet på John Bauer. Resultatet blev superbra! Karolina är så duktig, kunde inte ha drömt om ett bättre resultat! Håret är rakare nu än vad de var när jag använde plattång. Och bäst av allt är att det inte krullar upp sig så fort det är fuktigt utomhus! Karolina brukar även klippa mitt hår, eller hon friserar faktiskt hela min familj och många av mina kompisar. Kolla in hennes blogg: www.karolinaspanberg.devote.se och boka en tid hos henne du med!


Kommentarer
Postat av: Farida

Jag håller med er att man ska köpa när producerad produkter men, jag tror inte att alla har råd till

för dem här produkterna är riktad till en viss grupp som har råd, annars det finns ingen som inte vill äta gott och nyttig

Det är ett bra program kanske ngn gg kommer den att bli aktuell för alla när dem får ett jobb

Lycka till!!

2010-11-10 @ 12:35:24
Postat av: Linnéa & Charlotte

Det ligger mycket i det du säger. Som det är idag har det nästan blivit en klassfråga då det handlar om att köpa ekologisk mat. Det är dyrt att leva häslosamt medan skitprodukter som endast innehåller farliga kemikalier är oerhört billiga. Det är väldigt synd och det krävs verkligen en förändring på den fronten.



Dock har man räknat ut att det inte är dyrare att äta ekologiskt och närproducerad mat om man anpassar sig efter säsong. Nu är det till exempel superbilligt med rotfrukter, kål, potatis, äpplen osv. Det handlar om att planera och anpassa sig. Vi skulle till exempel aldrig köpa färska jordgubbar nu under vinterhalvåret, men varför köper vi då tomater? Det är egentligen samma princip, det handlar mycket om vanor och normer



2010-11-10 @ 13:41:45
URL: http://lifeaseco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0