Fars dag


Den fjortonde november är det fars-dag. En av alla högtider som handelsvärlden har hittat på för att öka vår konsumtion ytterligare. Personligen tycker jag att det är en mysig dag, extra god middag och lite fina presenter. Men det har blivit lite väl uppblåst. Jag tänkte ge några tips på fars-dags presenter som är skonsam för både miljön och plånboken.

- Bjud din pappa på en god hemlagad middag. Använd ekologiska  varor och satsa på säsongens goda rotfrukter, svampar och bär.

- Bjud honom på en upplevelse, gå och bowla, bio eller en promenad i det vackra höstvädret. Kvalitetstid med sin far gör en gott!

-Gör ett eget kort och skriv och berätta hur mycket han betyder för dig.

- Baka en kaka, tårta eller muffins! Även där kan du utnyttja säsongens frukter och göra till exempel en smaskig äppelpaj.

-Köp ekologisk choklad från exempelvis Gefle chocolateri eller varför inte lite gott bröd från Èpi?

Tyvärr kan jag inte berätta vad jag ska ge min kära far eftersom jag vet att han läser vår blogg! Men om ni läsare har några tips, släng in en kommentar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0