Första advent


Igår under städningen så åkte första julpyntet upp, en stjärna i fönstret (förresten, ser ni snön på taket? Ser knappt ut nu efter all ny snö)

Idag blir det ytterligare en hemma dag för min del då jag har massor av plugg på hög som ligger och väntar på mig. Tror nog att många tagit sig ner på stan för bockinvigningen, dessutom är det "bondens egen marknad". Verkligen en favorit hos mig där lokalproducenter kommer och säljer sina produkter inne i stan. För den intresserade var det en ekologisk julmarknad i Valbo igår också. Jag upplever verkligen att vi i Gävle har många möjligheter att köpa bra produkter om man bara håller sina ögon öppna!

Nu ska jag sätta igång och plugga, alternativ ta en liten första advent fika. Mamma bakade massor av saffransbröd igår och julstämningen började flytta in i vårt hus.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0