Garderobsstädning

Igårkväll var det dags för mig att ta en titt i garderoben och rensa ut det jag inte använder. Jag tycker faktiskt att det är kul att rensa garderoben, jag hittar alltid en massa kläder som ligger undangömda i all kaos och som jag helt totalt glömt bort att jag hade.

Jag brukar ta hjälp av någon annan när jag rensar, till exempel min syster, mamma eller någon kompis. Det blir mycket enklare då. Annars blir det ofta att jag tänker "Jag kanske vill ha det här sen, det är nog bäst att jag spar det", och sen ligger det iallafall och skräpar i garderoben helt oanvänt. Då är det bra att ha någon som stöd och som kan banka lite vett i skallen på mig!

Normalt när jag har rensat min garderob så brukar alltid min syster få kolla om hon vill ha något, efter de låter jag mina kompisar ta det dom vill ha. Mamma har en arbetskamrat som har barn i min ålder och neråt som vi även ger kläder till. I den här familjen slängs inga kläder, allt får förr eller senare en ny ägare.


Hittade flera kassar med sommarkläder i förrådet, tog en titt bland dem också.


Allt blir så städat och prydligt i garderoben efter en rensning!

Ser fram emot en mysig kväll imorgon med fina vänner och klädbyten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0