Hundvakt

Äntligen helg!

Är hundvakt åt min systers hund idag. En liten chiuaua som heter My, hon är hur söt och rar som helst! Vi håller nämligen på med etologi på naturkunskapen i skolan nu. Alltså läran om djurs beteende. Vi har fått en uppgift att vi ska observera hur ett djur beter sig. Sedan ska vi skriva en labb-rapport om det. En riktigt rolig uppgift faktiskt! Jag tycker att det är spännande och intressant med djurs beteende, att vi kan förstå varandra så bra utan att vi behöver använda verbala ord. Så passade på att vara hundvakt idag när jag slutade tidigt i skolan så kan jag titta lite närmare på hur sötnosen beter sig.

Djuren gör oss så gott, tänk vad dom gör oss glada! De blir som en familjemedlem och en bästa kompis. Självklart vill vi att våra djur ska ha det så bra som möjligt. Då är det även bra att tänka på vad man ger sina djur för mat. Varför ska dom få äta en massa konsitga kemiska produkter som är skadliga om inte vi vill göra det?! Det finns ekologisk djurmat både i butiker och på webben. Överraska ditt husdjur och köp ekologiskt godis i julklapp!








Kommentarer
Postat av: malin

My är faktiskt en chihuahua ;) Haha! Svårstavat, jag vet! ;D Tack för passningen idag kära syster!

2010-11-26 @ 16:32:02
URL: http://malinljunggren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0