Insikt på Brynäsmatchen

                                        
Jag var på Brynäs-match idag, då så slog det mig i ena pausen. I kioskerna så fanns det absolut ingenting man kunde köpa om man vill äta miljövänligt. Ingen vegetarisk korv, miljövänligt godis och kunde inte heller utdröna om kaffet var rättvise och miljömärkt.

Det kanske är ett litet exempel, men det tycker jag visar att samhället inte på alla plan är anpassad till hållbarhet och det är som allra svårast när man är ute på nöjen, att välja "rätt". När man är hemma har man själv makten att köpa hem den maten som man vill ha som samtidigt är hållbar medan det inte blir lätt när man är "ute". Dåligt av Brynäs som har mycket inflytande på människor som går på brynäs-matcherna. Samtidigt som det visar att den som vill leva klimatsmart måste anpassa sig och i det här fallet undvika att köpa något i kiosken istället för att miljöboven får vika sig och krångla!

Nej jag tror verkligen att människor måste motiveras till ett mer miljövänligt liv och då börjar man med att göra det enkelt att välja det miljövänliga istället för tvärtom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0