Life as eco fortsätter


God morgon bloggen!

Idag är det sista dagen med Life as eco. Det känns väldigt konstigt, det har gått så fort! Jag har lärt mig så otroligt mycket under de här sex veckorna. Det jag har dragit mest nytta av är medvetenheten. Jag är hela tiden medveten om vad mina handlingar får för konsekvenser för miljön. Jag tror det är det viktigaste. Visst alla skulle kunna införa köpstopp, men det gör ingen verkan om du inte är medveten om vad du gör för både miljön och dig. Att vi har studerat själva ämnet miljö samtidigt som vi har utövat det i det praktiska livet har gjort att allt kännts mycket enklare och mer meningsfullt.

Att våra sex veckor tar slut betyder inte att vi kommer att sluta leva såhär. Inte för mig iallafall. Det har blivit till min vardag att leva såhär nu. Jag kommer nog inte leva lika strikt som vi har gjort nu, men jag har verkligen lagt om mitt vardagsliv till ett mer miljövänligt alternativ.

Vi kommer att fortsätta blogga iallafall några veckor till så ni läsare får ta del av hur vårat liv fortsätter efter dessa sex veckor, om vi fortsätter eller om vi bryter mönstret helt och börjar leva "vanligt" igen.




Kommentarer
Postat av: malin

har ni kollat hur mycket ni har minskat era utsläpp? :D

2010-11-28 @ 19:17:58
URL: http://malinolsson.webblogg.se/
Postat av: Charlotte

Vi har inte gjort det ännu. Det blir nu någon gång i veckan. Vi kommer då att använda oss av kommunens test igen. Det ska bli väldigt intressant att se!

2010-11-28 @ 19:34:59
URL: http://lifeaseco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0