Middag från Valbo

God morgon alla läsare!

Igår blev jag bjuden på middag hemma hos Simon. Hans föräldrar hade tagit en promenad under dagen och varit och handlat hos bonden i Valbo. De hade köpt en massa närproducerade och ekologiska varor. Så på kvällen bjöd de på en tre-rätters middag.

Till förrätt blev de lite småplock med korv och ostar mm. Det är verkligen skillnad på korv och korv måste jag säga. Jag kunde verkligen känna att den innehöll kött och inte en massa konstiga kemiska ämnen. Till huvudrätt fick vi potatisgratäng, kött och grönsaker. Det var första gången jag åt kött på tre veckor. Det var riktigt gott, och bäst av allt var att jag kunde njuta med gott samvete eftersom det var ekologiskt och närproducerat. Till efterrätt fick vi ostkaka med saftsås och grädde. Det var en oerhört god middag! Kändes som att jag fortfarande var mätt när jag vaknade.

Jag och Linnéa planerar ett besök hos bonden i Valbo, vi får se när det blir!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0