Nattinlägg

Postar ett litet nattinlägg.  Har ikväll varit ute med vänner på Slick och dansat, Petter spelade. Dock känns det mest som slöseri med pengar då det mest var mer kaotiskt och trångt än kul. Har varit dåligt med bloggning för min del idag. Men så måste det få vara också ibland.

Läste Charlottes intressanta inlägg här under och började fundera mer på klädindustrin eftersom det inte bara är olika sätt att bleka kläder som ställer till det för miljön och för arbetare. Utan det handlar om företags sätt att föra pengar ur låglöneländer, bomull som är en av de allra tyngst belastade grödorna när det gäller kemiska bekämpningsmedel, dåliga arbetsförhållande till orimlig lön, användning och förgiftning av vatten, slit och släng samhällets konsumtionshets osv. Som tillsammans leder till enorma problem för miljö, stater och människor.

Om man vill läsa mer om just arbetsförhållanden, H&M, skattefusk, och om vart dina kläder kommer ifrån så läs "Made in Bangladesh", en super rapport från Actionaid (internationell hjälporganisation). Tänkte ta upp en del från rapporten senare men för dig som är nyfiken redan nu, gå in och läs! Blir under de närmsta dagarna mer om just arbetförhållanden och om våra kläder. För hela klädindustrin är ju sjuk, egentligen. Dessutom ser jag fram emot att rensa min garderob och skänka/sälja en del/byta samtidigt som vi ska ta upp mer om skönhetsprodukter.

Nu tänker jag äntligen sova, mer uppdatering imorgon efter lite sömn.
Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0