Promenera mera

 
Det dröjer nog ett bra tag innan man behöver plocka fram solglasögonen igen. Detta rosa snygga par bytte jag till mig på bytarkvällen som vi hade i samband med fokuset på shopping och konsumtion.

Vintern har verkligen kommit till vårat land nu! Vilket snöoväder vi har haft det sendaste dygnet! Det har blåst så mycket att jag nästan oroat mig för att husväggarna ska följa med!

Trots att det är kallt och snö ute är jag tapper och väljer ett klimatsmart sätt att ta mig till skolan. Sover jag hos Simon i Valbo tar jag bussen. Men sover jag hemma här på söder så går jag alltid till skolan. Under sommarhalvåret cyklar jag, men nu är det alldeles för farligt och kallt.

Det är faktiskt skönt att promenera. På morgonen är det skönt med frisk luft och att få sträcka på benen. Jag vaknar till och orkar sitta inne och plugga hela dagen. Det som är lite jobbigare är att gå hem, jag är trött, hungrig och vill bara komma hem. Men det kan även vara skönt att gå hem eftersom jag har suttit stilla i skolan hela dagen.

Vardagsmotion är oerhört viktigt! Speciellt i det stillasittande livet som vi har idag. Man bör röra sig minst 30-60 minuter per dag. Då är det perfekt att börja och avsluta arbetsdagen med en promenad. Jag har ungefär 2 kilometer till skolan. Jag tycker att det känns onödigt att köpa busskort för att åka endast några stationer när jag faktiskt kan gå/cykla och få bra och gratis motion på köpet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0