Rensat garderoben

Puh, igår kväll rensade jag hela min garderob. Något som jag borde ha gjort för längesedan! Jag har kläder med tagsen kvar och kläder som jag inte använt på 3 år i min garderob. Känns bara hemskt onödigt när det enbart skapar röra i garderoben när jag trycker in allt som jag inte vill använda eller kan ha.  

På fredag har vi ordnat en tjejkväll hos Charlotte och bjudit in lite vänner, för vi tänkte ha en bytarkväll. Det innebär att man tar med sig de kläder, skor, smycken + andra accessoarer som man inte längre vill ha/använder. Man byter helt enkelt med varandra. Ett riktigt smart sätt att förnya sin garderob samtidigt som man har det roligt med sina vänner!

Jag är en samlare, har så svårt att göra mig av med plagg. Men den här gången bestämde jag mig för att jag inte skulle låta min typiska "tänk-om jag vill ha detta om ett år ifall jag skulle klä ut mig till humla" attityd stoppa mig från en rejäl rensning.

Lyckades riktigt bra, insåg också hur mycket kläder jag faktiskt har som enbart samlar damm, kläder som skulle vara bättre för någon annan. En väldigt liten del tänkte jag försöka sälja då jag har lite fina märkeskläder i bra skick, exempelvis Tiger Of Sweden skärp i riktigt skinn, kanske lägger jag ut just de kläderna/accessoarerna här på bloggen?

Men resterande har jag sorterat ut i det som ska skänkas bort och det som ska tas med till på fredag, den sistnämnda högen är det allra mest i, undrar hur jag ska få med allt till på fredag.. Det som inte byts bort på fredag skänker jag bort med resten av det som ska skänkas, så fort som möjligt till Erikshjälpen eller Myrornas.

Känns redan nu som en befrielse att ha rensat ur, ser fram emot att organisera garderoben med kläder som jag faktiskt använder. Men först måste jag bara "göra mig av med" min last, hehe.



Smycken och en stor hög till på fredag!


Lite sådant som ska säljas

 
Skänka bort högen som kommer att bli mycket större!


Lite tips för dig som vill rensa ur:


- Tänk på att spara basplagg som svarta & vita linnen och t-shirts, långärmade enfärgade tröjor och klassiska favoritjeansen. Har du inte använt något på 2-3 år? Då kanske det är dags att låta plagget byta ägare så kan du satsa på ordning och reda i garderoben. Givetvis ska man kunna spara speciella plagg inför framtiden men om man knappt kan tänka sig att använda tröjan är det bara slöseri med plats att ha den kvar om den kan ge andra glädje.

- Vissa välsorterade second hand butiker kan köpa ens plagg för en slant om plagget är av extra värde, de flesta tar emot gåvor (se secondhand guiden här i Gävle som vi gjort) och annars kan man ju ge bort kläder/saker till vänner. Kanske kan det ckså vara en idé att ordna en bytarkväll?

Lycka till med ert rensande!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0