Slutkörd

Kom hem från dansen för en stund sedan. Är helt slut! Vi tränade från 14.30-19.00, kommer nog kännas i kroppen imorgon! Jag tränade med mitt danssommarjobb som jag hade i somras. Kommunen ordnar varje år ferie-arbete för gymnasietvåorna. De har då en dansgrupp som får träna i två veckor och sedan uppträda på olika tillställningar. Så jag gick på audition och kom med. Det var verkligen ett drömsommarjobb! Att få betalt för att göra det man tycker om allra mest!

Det är Gävle, Bollnäs, Söderhamn och Hudiksvall som har denna typ av ferie-arbete. Meningen var att vi skulle ut på turné tillsammans den här hösten men efter många omständigheter blev den inställd. Men vår koregraf ville att vi skulle få göra något annat så nu ska vi få uppträda tillsammans i pausen på koregrafitävlingen som ska hållas på teatern den 23 januari. Det ska bli riktigt kul!

Det här hade inte så mycket med miljö att göra men det kanske är kul att veta vad jag sysslar med på dagarna. Men en sak som faktiskt har med miljö och hälsa är hygienartiklar. Igår när jag lämnade tillbaka hunden till min syster berättade hon att hon hade varit på en "skönhetskväll" eller vad man ska kalla det. Då hade hon fått veta att de flesta deodoranter innehåller aluminiumklorid. Det är farligt eftersom det kan framkalla cancer. Malin hade blivit lite skrämd och gått och köpt en deo på The body shop, med endast naturliga ingredienser. Ska nog ta en titt på min deo och se vad den innehåller för konstigheter...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0