Vad är det som händer den 27 november? (ja, det rimmar!)

Ni vet hur det är. Så fort snön och kylan dyker upp då slår den till..förkylningen. Efter en SSU-träff i eftermiddags har jag med minskande energi slappat framför tv:n, värmt mig och druckit honungsvatten. Halsen är inte min bästa vän just nu, känner på mig att det kommer bli mycket värre. Välkomnar därför fredag med öppna armar! En del att ta itu med dock, jobbigt att vara stressad och sjuk samtidigt.

Men nu till någonting roligare, vad är det för speciellt med 28 november? För det är ingen vanlig dag!
Ringer det ingen klocka?

Jo då just den dagen, varje år är det manifestationen En Köpfri Dag. Över hela världen deltar miljontals människor genom att inte köpa något på en hel dag. Man vill uppmärksamma den sjuka konsumtionen i världen och våra shoppingmönster genom att symboliskt inte köpa något. Man syftar också till att visa på bättre alternativ!
Så planera in datumet redan nu så att du är förberedd om några veckor! 
För att läsa mer gå in på den
officiella svenska hemsidan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0