Stockholm

För någon timme sedan kom jag hem efter en hektisk men mysig dag i Stockholm med Elin och Jocke. Vi åkte till Stockholm med SGS-bussen (Sandviken, Gävle, Stockholm?) som bara kostar 200 kronor tur och retur! Väldigt prisvärt och bekvämt. Bättre än att ta bilen till huvudstaden också!

Jag förstod redan innan att det skulle bli väldigt svårt att inte bryta köpförbudet, det är ju just det här med shopping som är min allra största last och utmaning i projektet. Som vanligt passade vi på att spendera dagen på Södermalm där second hand butikerna ligger i rad efter varandra, rena himmelriket.

Innan den här dagen så har jag inte brutit mot köpförbudet, alls. Men det var verkligen alldeles för svårt att hålla sig ifrån alla fina plagg, och i slutändan så fick jag med mig två överdelar och ett skärp. Men alla var från Beyond retro och Weekdays second hand avdelning så dagens shopping har inte slitit på klimatet vilket känns bra för samvetet. Det som inte känns bra är att jag principmässigt inte klarade av att inte köpa något efter nästan 3 veckors shoppingstopp och det kanske säger lite om mig som person och min diciplin.. Men kan samtidigt inte heller säga att jag ångrar mig.

Var lite dålig med att ta bilder från dagen men bjuder på de få som togs!

Blev överlycklig när jag av en slump fick se en Saltå Kvarn butik som hade ett stort sortiment. Jag lever just nu mycket på bönor och annat. Just Saltå kvarn har biodynamiska, fräscha produkter som man kan handla i de flesta matbutiker. Visste bara inte att de hade en egen butik, som dessutom sålde nybakat bröd!


Söder ska det vara!


Hittade en butik som sålde klimatsmarta och rättvisa kläder. Bra information om sanningen om våra kläder direkt på lappen. 

 
Mina synder




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0