WWF


Satt nyss och kikade lite på WWF's hemsida. Jag är en sådan där typisk blödig tjej som tycker att alla djur är mer eller mindre söta. Det skär verkligen i mitt hjärta när jag ser filmer och dokumentärer om djur som kommer att utrotas på grund av hur vi människor lever.

Jag tycker att WWF's hemsida verkligen är värt ett besök! Det är en jättebra sida med mycket och intressant information. De har även en applikation där man kan testa hur mycket miljöpåverkan man gör på jorden. Den kallas för "Ekologiska fotavtryck".

Den beräknar utifrån vad vi äter, transport, el, konsumtion, ja allt. De räknar inte ut de genom konkreta spår i naturen utan genom statistik över konsumtion och produktion för att uppskatta hur mycket av planetens förnyelsebara förmåga som behövs för att ta fram allt som vi konsumerar och absorbera avfallet som bildas. Testa ditt fotavtryck här: http://www.wwf.se/vrt-arbete/ekologiska-fotavtryck/1127697-ekologiska-fotavtryck


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0