Charlotte hissar och dissar


Jag hissar

1. Èpi- ett helt ekologiskt café/bageri. Kanske ett av Gävles bästa fik! Både maten och miljön på cafét är helt suverän! Har en känsla av att jag kommer att bli stammis där!

2. Nanny-Maja Anderbracks bok "Vem fan bryr sig?", en bok om miljön. En bra källa för fakta men som ändå är rolig att läsa!

3. Att jag har världens bästa vänner och pojkvän, finns inget som lyser upp så mycket i höstmörkret som glädjen jag får av dem.


Jag dissar

1. Att man måste "leta" efter miljömärkta varor i matbutikerna. De måste bli enklare för oss konsumenter att leva klimatsmart!

2. Människorna som utsätts för bekämpningsmedel när de arbetar med sina odlingar av till exempel bananer och kaffe. Köp ekologisk mat så slipper människorna fara illa!

3. Att det blir mörkare och mörkare ute, det är oerhört tungt att gå upp på morgonen när det är kolmörkt ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0