Charlotte


Här kommer en kort presentation om mig!
Jag heter Charlotte Ljunggren och är 18 år. Jag kommer ursprungligen från Forsbacka, men bor numera i en lägenhet på söder i Gävle. Där bor jag med mamma och pappa, min storasyster Malin har flyttat ut och bor nu med sin pojkvän.  

Dans är något som tar upp en stor del av min fritid, jag har dansat sedan barnsben. Jag dansar på dansskolan Zenzen. Jag har under mina år prövat de flesta stilarna, men just nu dansar jag girlicious, bootylicious och chair dancing. I somras var jag anställd dansare av kommunen genom feriearbeterna de erbjuder gymnasietvåorna. Jag är även statist och gör en del sådana jobb, jag har bla annat varit med i musikvideos och kortfilmer.

Jag är även mycket med kompisar på min fritid, och såklart med min pojkvän Simon.

Jag tycker att projektarbetet ska bli jättekul och spännande! Det kommer verkligen att bli en utmaning! Jag och Linnéa testade hur klimatsmart vi lever idag på Gävle kommuns klimatkonto. Det är en väldigt bra sida, man får verkligen en tankeställare! Enligt testet släpper jag ut cirka 6,2 ton(!) koldioxid per år. Det är sjukt mycket! Det jag behöver tänka mest på är att sänka värmen hemma och att åka mindre bil. Jag tror att jag kommer att klara det! Jag får åka mer buss eller ta cykeln helt enkelt. Testa er ni med: http://www.gavle.klimatkontot.se/

Mina förväntingar på projektet är att jag ska förändra min livsstil och leva mer klimatsmart i framtiden. Och att jag ska försöka leva ett så "normalt" liv som möjligt trots alla miljökrav.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0