Dag 1

          
Jag råkar vara en av de som har äppelträd i sin egna trägård vilken innebär det mest närodlade som finns, egna äpplen på höstkanten. Kommer att leva på äpplen veckorna framöver!


En miljövänlig dag har gått och hitills är det ingen stor skillnad mer än att jag mentalt känner mig "duktigare". Dock så har jag tänkt mycket på att inte äta kött och på att gå om jag inte behöver ta bussen. Exempelvis så gick jag till Vasaskolan när jag hade individuellt val istället för att ta bussen 2 hållplatser. Något som jag gör i vanliga fall för att det är bekvämt och jag är aningen lat då jag har busskort. Sedan tog jag bussen hem till Sätra med en biogasbuss.

Jag fick gå hungrig under hela eftermiddagen eftersom jag glömt att ta med mig extra mellanmål och kunde inte köpa någonting i skolkafeterian. Små i-landsproblem egentligen. Inser allt mer att ett miljövänligt liv kräver mer planering än om man inte bryr sig alls.. lite korta reflektioner om dag 1!

Imorgon skulle vi ha åkt till Uppsala för en föreläsning på Uppsala universitet med en gammal lärare till oss som pluggar miljö där! Tyvärr blev det inställt så vi får åka med Ullrika en annan gång. Imorgon kväll är det också kickoff med de "nya" hållbara familjerna i Gävle kommuns projekt på statshuset. Så imorgon kväll blir det middag på statshuset vilket vi verkligen ser fram emot! Kameran är med, så roligare inlägg från och med imorgon.

Godnatt fina läsare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0