En lördag på stan



Efter en lång sovmorgon så tog jag och min vän Daniella som är här på besök över helgen (hon åkte tåg hit från Surahammar i Västmanland!) bussen ner på stan för lite shopping för hennes del. Det kliade även i mina fingrar men inte lika mycket som vanligt, har börjat se de positiva sidorna med ingen shopping. Man sparar verkligen mycket pengar och lär sig att använda det man redan har! Det började bli svårt när vi skulle äta på fiket Coffehouse by George tillsammans med Elin.

Jag frågade personalen om vad på menyn som var både vegetariskt och ekologiskt. Tyvärr visade det sig att det inte var någonting som var helt ekologiskt och vegetariskt samtidigt. Tycker jag känns rätt dåligt med tanke på att ett sådant stort café borde ha ett utbud av sådant med. Eftersom jag måste äta något så köpte jag en "hälsomacka" med hopp om att man tänkt någon extra tanke kring den mackan när det gäller brödet osv. Men det kan man ju inte garantera på något sätt.. Så försökte välja det "minst" dåliga, men dock innehöll mackan soltorkade tomater som jag inte direkt tror gynnar miljön. Men mackan var väldigt god i alla fall! La också märke till att kaffet som säljs där från gevalia var KRAV-märkt och det däremot är ju toppen!

Efteråt så gick vi på bio och såg "Himlen är oskyldigt blå", en film jag varmt kan rekommendera! Den är både rolig och till viss del verklighetsbaserad, samtidigt som den har ett djup som gör att man inte lämnar bio-salen oberörd, jätte duktiga skådisar också! På bion valde jag bort all snacks och bröt en lång tradition av varma-chips inköp..

Slutligen så har jag en liten fråga:

-Finns det intresse av att jag och Charlotte besöker restauranger och fik för att se deras miljövänliga utbud?

Kommentarer
Postat av: malin

jaaa jag skulle absolut vilja veta vilka restauranger som har miljövänliga alternativ, och allra helst vegetariskt också! :)

2010-10-24 @ 16:35:51
URL: http://malinolsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0