Fika på stan

Var och fikade med mina två bästa vänner idag, Elin och Karolina. Vi hade inte träffats på ett tag så vi hade mycket att prata igen! Vi gick till "nya" Waynes. Men när vi skulle beställa kom dilemmat, vad ska jag äta? Jag frågade om de hade något ekologiskt att erbjuda, men det hade dom ju såklart inte. Jag fick göra det bästa av situationen och beställde en vegetarisk sallad.
Idag har jag levt klimatsmart i en vecka. Hittills har det gått jättebra! Det är kul med en liten utmaning i vardagen! Det som är svårt och lite jobbigt är när man ska äta ute eller blir bjuden på mat. På vissa ställen finns det inget ekologiskt eller närproducerat, och när man blir bjuden vill man inte vara ohövlig och tacka nej. Men jag får helt enkelt göra det bästa av situationen och kanske välja bort vissa saker.
Jag är peppad på ännu en vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0