Linnéa


Jag fyller 18 år om någon vecka och bor i en villa i Sätra i Gävle tillsammans med min mamma, pappa och min lillebror Linus. På min fritid så är jag engagerad i SSU och är vice ordförande för SSU i Gävle. Så mycket tid går åt till SSU-klubben där jag stormtrivs! Jag blir också alltmer engagerad inom Socialdemokraterna. Mina absoluta hjärtefrågor är miljö, jämställdhet, sociala frågor och ungdomsinflytade (många, jag vet!).

Politiken är det som definerar mycket den jag är men annars så lever jag ett väldigt normalt liv med skola, plugg, träning och fina vänner. Det blir väldigt hektiskt ibland då jag har alltför svårt att säga nej men jag gillar att ha många bollar i luften även om det ibland blir alldeles för mycket. Noll koll full kontroll är en bra beskrivning av hur jag är..

Jag känner mig väldigt taggad just nu och förväntansfull, fantastiskt att äntligen få sätta igång med projektet på riktigt! Mitt utgångsläge idag är att jag släpper ut 9,2 ton koldioxid per år, det är alldeles FÖR mycket och inte hållbart. Anledningen till att mitt utsläpp är så stort är att jag gillar att resa och har flygit utomlands 4 gånger just i år och flygplan är verkligen extremt stora miljöbovar. Men det som jag måste tänka på extra mycket är att dra ner på min köttkonsumtion och äta mer säsongsanpassat och sluta slänga så pass mycket mat som jag gör idag, dra ner på min shopping och tänka på hur jag reser.

Jag tror absolut att jag kan nå vårat mål och vet att de här 6 veckorna kommer att bli tunga men samtidigt galet lärorika. Jag hoppas att jag efteråt kommer att fortsätta leva så miljövänligt som möjligt samtidigt som jag lever ett helt normalt liv.

Efter att ha testat mig på klimatkontot som Charlotte skriver om nedan så insåg jag hur mycket jag som enskild individ faktiskt påverkar klimatet och vilken skillnad jag kan göra om jag lägger manken till! Testa er ni också HÄR.


Kommentarer
Postat av: malin

jag hade "bara" 4! :)

2010-10-14 @ 17:56:25
URL: http://malinolsson.webblogg.se/
Postat av: Linnéa

Det är ju helt fantastiskt, ska försöka komma ner i dom krokarna under projeketet, finns mycket att förbättra! :)

2010-10-14 @ 22:59:16
URL: http://lifeaseco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0