Max



Jag och Simon vaknade ganska sent idag, båda var helt utvsultna och ingen av oss orkade laga någon mat så vi bestämde oss för att ta en sväng till Max. Jag vet att snabbmat inte är det bästa för miljön men Max är ändå bra ur den synpunkten eftersom dom faktiskt tänker på miljön och miljökompenserar. De har analyserat maten de lagar från "jord till bord". För att kompensera så har det räknat ut hur mycket de förbrukar och planterar därefter ett x antal träd i Afrika beroende på hur mycket koldioxid de släpper ut. Det är inte bara bra för skogarna, utan det skapar även mer jobb och en bättre tillvaro för afrikanerna som tar hand om skogarna.

Jag beställde en ekologisk falafel-burgare. Den var riktigt god! Väldigt kryddig, precis som jag vill ha det. Dom har ett ganska brett utdbud av "miljövänliga" burgare, men falafeln var den enda vegetariska.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0