Miljömedvetna belgier

Filminspelningen gick jättebra! Filmteamet bestod av tre karlar från Bryssel som snackade franska, tack och lov pratade de engelska med oss! De filmade oss när vi åkte buss från Ica Maxi och tillbaka. Vi hade inga repliker utan det skulle skildra oss när vi åker buss i vår vardag. Det kändes lite udda åka buss med en kamera i ansiktet! Eftersom vi var försenade (killarna var riktiga tidsoptimister) fick vi skynda oss in på första bästa fik för en snabb intervju eftersom Linnéa skulle iväg på ett ärende. De gjorde en kort intervju med henne vad hon tycker om miljö och om vad vi måste göra för att förbättra den.
Efter att Linnéa rusat iväg satt vi kvar och fikade en stund. Sedan gick vi till Bishop arms där de gjorde en lite längre intervju med mig.  De frågade mig om miljön, vad vi måste förbättra osv, de frågade även om mina personliga intressen. Ibland blev de väldigt fel eftersom han ställde frågorna på engelska och jag skulle svara på svenska, det blev automatiskt att jag svarade på engelska. De förstod inte ett smack om vad jag sa på svenska så jag var tvungen att översätta för dem vad jag svarade. Roligt med lite träning i engelska!
Filmen kommer att laddas upp på Gävle kommuns hemsida när den är klar, ska bli spännande att se!

Kommentarer
Postat av: malin

åh, spännande med inspelning! hur har de fått nys om er? :)

2010-10-20 @ 21:48:24
URL: http://malinolsson.webblogg.se/
Postat av: Linnéa

Det var helt enkelt så att jag (Linnéa) blev tillfrågad att vara med i en film om miljö och kollektivtrafik i Gävle kommun. Man spelar in den ca 3 minuter långa filmer eftersom Gävle genom just trafikantveckan (som man har under september månad), vann i hela Europa för planeringen och genomförandet då man var nominerad och tävlade mot andra Europeiska städer.



Så genom Bodil på kommunen som jobbar med oss så blev vi tillfrågade att vara med då Bodil varit med i planeringen av Trafikantveckan. Så mycket bara en tillfällighet :)

2010-10-20 @ 22:01:00
URL: http://lifeaseco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0