Protein

Nu när vi endast äter vegetarisk kost så måste vi tänka på att få i oss protein på andra sätt än genom kött. Exempelvis genom att äta bönor, baljväxter, mjölkprodukter, sojabönor, alger, nötter, frön mm. Hittils har det inte varit några problem för mig. I skolan väljer jag alltid det vegetariska alternatviet. Jag kan verkligen rekommendera den vegetariska maten i skolan, den är mycket fräschare än den "vanliga". Hemma har jag bunkrat upp med vegetariska biffar, köttbullar och korvar, och självklart bönor och dylikt. Än så länge känner jag inget sug efter kött, men det kanske kommer..

Idag bestod min middag av vita bönor, vegetarisk schnitzel och kokta grönsaker. Riktigt gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0