Snart smäller det!

Idag har jag varit i Hälsingland med Simons familj och hälsat på släktingar till honom. Sedan har vi bara tagit det lugnt, gjort egen pizza och sådär. Imorgon smäller det! Då börjar vårat klimatsmarta liv! Det ska bli jätteroligt! Jag är verkligen peppad! Det som gäller från och med imorgon är:

- Köpstopp i 6 v
- Endast vegetarisk kost 2 v framåt
- Åka mer kollektivt, cykla, gå
- Sänka elförbrukningen
osv

Vi kommer att skriva mer ingående sen vad vi har för olika teman osv, men det vi börjar med är som sagt kosten. Jag tror det kommer att bli en riktig utmaning!. Jag äter redan ganska mycket vegetarisk mat, men att bli helvegetarian kommer att bli svårt. Det kommer även att bli svårt om man blir bjuden på mat, eller om man käkar ute, hur gör man då?
Det jag tror kommer att bli svårast för mig är att sluta dricka så mycket kolsyrat vatten. Jag dricker flera glas om dagen. Väldigt onödigt egentligen, det har mest blivit som en vana. Men nu är det stopp med det, nu är det vanligt kranvatten som gäller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0