3 frågor till Natalie

                         
                          Natalie Granath, 17, Hedesunda, Borgarskolan.

Vad är miljö och hållbarhet för dig?

-
Allt runtomkring mig. Man ska vara rädd om det man har, tänka på alla utsläpp som förstör miljön. Jag får panik över hur mycket vi släpper ut idag!

Vad gör du för miljön?

- Jag försöker att inte slänga så mycket. Ibland känns det som att lilla jag inte gör så stor skillnad, men om alla gör något så blir det skillnad i längden.

Vad tror du måste hända för att folk ska börja engagera sig mer?

- Jag tror att det måste hända något stort, som en naturkatastrof till exempel. Och då menar jag här i Sverige. Man hör att det händer katastrofer i andra länder men det känns så långt borta och man kan inte riktigt sätta sig in i det. Därför tror jag tyvärr att det är det som måste ske för att folk ska vakna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0