Två veckor med Life as eco


Imorgon är det två veckor sedan vi började med Life as eco, känner att det är dags för en summering om hur det har gått hittils. Det har gått mycket bättre än vad jag hade förväntat mig! Det är inte alls lika svårt att leva på ett klimatsmart sätt som man kanske tror. Det handlar om att anpassa sig, planera och göra det bästa av situationen.
Att äta vegetariskt har inte varit några problem, måste likt Linnéa hyllla matsalen i skolan. Den vegetariska maten är jättegod och mycket fräschare än den "vanliga" maten. Jag har ibland varit tvungen att laga egen mat hemma, men jag tycker att det är kul att laga mat så det har inte varit några problem!

Jag var en storkonsument av bubbelvatten innan vi körde igång, jag drack flera glas om dagen. I början var det lite jobbigt att sluta med det, men nu när jag avvänjt mig med vattnet är det är det inga som helst problem!

Jag åker mycket mer buss nu än vad jag gjorde innan projektet. Ofta blev det sent på vardagskvällarna med träningar och plugg så jag fick ofta skjuts om jag skulle till Simon som bor i Valbo. Men nu tar jag alltid bussen!
Bussarna går ofta och det går fort att åka så det har inte varit några problem. Ett stort plus för att biogasbussarna i Gävle är så fräscha!

Det jobbigaste har varit när jag ätit ute eller blivit bjuden på mat. Jag har helt enkelt fått anpassa mig så mycket som det har gått. En annan sak är att man måste "leta" för att hitta ekologiska varor i butikerna.

Imorgon kör vi igång ett nytt tema som handlar om konsumtion, jag är peppad till tusen!

Ha en bra dag alla läsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0