Ekologiskt och närproducerat


Har inte hunnit upptadera idag, vi har haft fullt upp hela dagen! Vi har varit på Globala Gävle som hålls på filmstaden. Vi lyssande på föreläsaren Mark Edwards, han var verkligen hur bra som helst! Det berörde mig oerhört mycket, jag rös faktiskt när han visade sina bilder! Linnéa kommer att skriva mer om våran dag senare ikväll. 

Jag var och handlade med min föräldrar på Ica Maxi idag, ekologisk och närproducerad mat. Jag tycker att utbudet är ganska dåligt i jämförelse till hur mycket olika varor det har. På den fronten krävs det verkligen en förändring! Många tycker att ekologisk mat är dyr, vilket jag kan hålla med om. Men det folk kanske inte tänker på är att om fler köper ekologisk och närproducerad mat så ökar efterfrågan och efter ett tag så kommer priserna att sänkas. En annan tanke att ha med sig är att köpa varor efter säsong. Nu på hösten till exempel är det perfekt att köpa rotfrukter, det är både billigt, närproducerat och nyttigt.


Kommentarer
Postat av: Ullrika

Testa att handla på Konsum nästa gång! Deras butiker är svanen-märkta och de satsar mycket på ekologiska och närproducerade varor. Bättre än ICA, tycker jag!

2010-10-19 @ 12:59:00
Postat av: Anonym

2010-10-19 @ 12:59:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0