Dilemmat


Har haft en väldigt mysig och trevlig lördag. Lite släkt har kommit förbi och firat min 18-års dag i förskott med mycket tårta och fina presenter med mycket betydelse bakom.

Dagens genrep inför min riktiga födelsedag nästa fredag har fått mig att fundera allt mer på hur jag ska göra nästa fredag då det är dags, jag har bjudit över 15 fina tjejkompisar till mig för middag innan vi drar vidare ut på krogen och eftersom vi är många blir det nog en buffé, tacos exempelvis.
MEN sedan kommer dilemmat, ska jag ha enbart ekologiska, vegetariska, närproducerade produkter? Ska jag ha ett miljövänligt och ett "vanligt" alternativ eller bara köra på som vanligt med köttfärs osv? Eftersom vi då är igång med vårt nya liv då känns det fel att inte ha rätt varor, men samtidigt så är det också en del av projektet att se i vilka situationer man tycker det är som allra svårast att vara klimatsmart. Som det ser ut nu planerar jag att ha både vegetariskt färs och vanlig och sedan i allra största mån tänka på vad jag handlar till middagen. Knivigt..

Imorgon är det min tur att åka iväg och köpa nästa veckas mat, vilken utmaning. Men samtidigt väldigt roligt, jag ser verkligen fram emot detta!

Kommentarer
Postat av: Frida

Blir superkul om du kör på ekologiska, vegetariska och närproducerade produkter på fredag! Jag är nyfiken! :)

2010-10-17 @ 22:25:14
URL: http://blondabruden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0