Största utmaningen hitills


Idag ställdes jag inför min allra största utmaning hitills.
För efter att jag rusat iväg från inspelningen som var 40 minuter försenad innan vi ens hunnit börja (tyvärr) så åkte jag till Valbo tillsammans med min mamma eftersom det var en visning om smart förvaring som jag och hon var inbokade på och sedan skulle vi handla saker till min 18-årsmiddag på fredag.

Vi passade också på att äta på IKEA, jag som älskar, verkligen älskar klassikern kotlettrad fick anstränga mig för att beställa något mer vegetariskt och miljövänligt alternativ. Det finns några få ekologiska alternativ (ett sådant stort företag som IKEA borde satsa på fler miljövänliga rätter för att göra det ännu lättare för matgäster att välja BRA och inte bara god mat). Det slutade med att jag åt den ekologiska ärtsoppan. Kan tänka mig att många tycker att det inte låter så gott, men det var verkligen en rätt jag kan rekommendera! Dock så var det ingen brakmiddag men en perfekt höstsoppa som inte smakade som "vanlig" ärtsoppa.

Nästa utmaning var att följa med mamma runt i alla butiker, en shoppingfrälst som jag tyckte att det var lite tungt. Inte för att jag såg någonting som jag ville köpa, utan för att jag visste att OM jag såg något så kunde jag inte köpa det. Tror verkligen att det här "köpstoppet" gör mig gott, kan vara bra att inse att livet inte går under för att man inte köper den där fina tröjan som man råkade se på H&M som dessutom en stackars underbetald flicka i Kambodja har sytt i en dålig arbetsmiljö. "Måste-ha" tänket kommer nog tidvis att försvinna alltmer även om jag precis som många andra har det djupt rotat inom mig.

Dessutom så blev det ny inhandling av mat och lite till fredagens middag, hittade knäckebröd från Ockelbo och bröd från Hälsingland på Coop. Ska bli roligt att prova! Det här med KRAV och närproducerad mat känns både bättre i kroppen och i själen att äta!


Kommentarer
Postat av: Jockeahlen

Så, nu är blogglovinknappen fixad :)

2010-10-20 @ 21:54:13
URL: http://jockeahlen.blogg.se/
Postat av: Linnéa

åh, toppen! Tack så mycket :)

2010-10-20 @ 22:07:07
URL: http://linneawickman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0