Lördag

Hade en jättetrevlig kväll igår! Försökte verkligen vara klimatsmart, men det var svårt när det gällde middagen, grönsakerna i tacosen var inte ekologiska men det fick gå ändå. Annars höll jag mig till det ekologiska hela kvällen, känner mig stolt över mig sjäv! Hade köpt en liten symbolisk present, ekologisk choklad från Gävle chocolateri. Det får hon ju faktiskt äta! Har inte pratat med Linnéa än men jag tror hon var nöjd med kvällen hon med.

Mamma och Pappa kom nyss hem med ett nytt vardagsrumsbord. Träet var tyvärr från Asien, men försäljarna hade försäkrat dem att det inte hade skövlats någon regnskog för att tillverka det. Det var ju bra iallafall! Men transporten är ju en annan sak...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0