Summering vecka 1 & Krav-märkt hallonsorbet

Har ätit miljövänligt under 1 vecka nu. Känns som att en liten summering är på plats. Att äta vegetariskt är inga problem alls, än. I skolan är den vegetariska maten både godare och fräschare. Har åkt buss precis lika ofta som vanligt och veckan har varit väldigt intensiv med mycket som har hänt med både tidningsartiklar, filminspelning, min 18-årsdag och kickoff med de nya hållbara familjerna. En hel del frestelser har man fått stå emot för att inte hamna i gamla hjulspår och göra de dåliga valen. Under min födelsedag så var det svårt att helt och hållet tänka hållbart.

Nu laddar life as eco för vecka 2! Själv avslutar jag den första hållbara veckan med KRAV-märkt hallonsorbet från SIA. Bra för miljön och för mig, det kan inte bli bättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0