Relativt hållbar men fantastisk födelsedag!



Jag hade en jättefin födelsedag igår! Försökte att vara så hållbar som möjligt även om det var svårt, man fyller ju 18 bara en gång! Taco-buffén hade sina vegetariska och ekologiska delar även om det alltid kan vara ännu bättre. Höll mig till det vegetariska och ekologiska utbudet med blev även lite grönsaker och snacks som inte var klimatsmarta. Större delen av det som jag drack var inte heller ekologiskt, om det var väldigt dåligt av mig kan absolut diskuteras. Men kände att det var väldigt svårt att hålla igen helt på min födelsedag!

Hade en väldigt bra kväll hos mig innan jag och mina tjejer tog bussen ner på stan för utgång och dans! Sammanfattningsvis en toppen födelsedag med många fina presenter. Varav några var en "upplevelse" present och ingen "pryl", en present var inslagen i en kompostpåse också. Riktigt fyndigt måste jag säga! 

Så på plus-sidan: Man kan säga att det var en relativt hållbar fest med lite hållbar dricka, mat och även vegetariska alternativ, också användning av kollektivtrafiken.

minus-sidan: En hel del godis, ingen helvegetarisk meny och en del mat på menyn som inte var miljömärkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0