Det nya livet har blivit "vardag"


En del av min fantastiska middag. 

Det är som sagt mycket i skolan just nu, men är toppen att det snart är höstlov, då hinner vi äntligen med att göra "roligare" inslag på bloggen och det ser jag verkligen fram emot. Var iväg och tränade idag på Friskis, ibland är det så svårt att hitta tid så känns skönt att komma iväg. Väntar mig träningsvärk imorgon..

Men en sak som jag funderat på i flera år är träningsanläggningar som exempelvis Friskis som har spinningpass, om det skulle vara helt omöjligt att få energin som alstras under ett pass att direkt gå till en lampa eller någonting annat? Eftersom jag vet att Friskis har spinningpass varje dag i veckan så skulle det vara riktigt coolt om man på något vis kunde använda all energi som alstras och sedan koppla varje cykel direkt till lampan eller någonting annat som drivs av elektricitet. Sedan har jag faktiskt ingen aning om det tekniskt sett är möjligt, men som sagt, det hade varit hur roligt som helst!

Just nu så sitter jag mätt som tusan efter en riktigt god middag med massor av potatis, vitlök och morötter i ugn. Den här veckan känner jag att man verkligen börjar att komma in i det klimatsmarta levernet, elcykeln är ju hur rolig som helst, vegetariska maten i skolan kommer jag nog fortsätta att äta även efter projektet och dessutom så känner jag mig mest av allt mer pigg av maten. Jag har inte ätit såhär nyttigt på länge och det känns bra att samvetet är rent. Självklart är det en utmaning att avstå från godis och sånt. Men för mig är livskvalité att man känner sig hälsosam och vet att man lever så bra man bara kan och faktiskt inte att äta kemikalier. Det är något som jag har lärt mig hitills, vad jag värdesätter i livet och hur jag vill leva i längden.

- Imorgon tänkte jag föra en liten "matdagbok" så att ni kan följa mig för att se hur en "vanlig" dag i mitt nya miljövänliga liv ser ut, ur en kulinarisk synvinkel. Kan kanske vara intressant att se vad vi faktiskt trycker i oss om dagarna lite mer ingående och hur vi får allt att gå ihop!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0